Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielkopolska zmodernizuje spalinowe zespoły trakcyjne. Jest umowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Autor:

UMWW

Data publikacji:
30-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-04-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielkopolska zmodernizuje spalinowe zespoły trakcyjne. Jest umowa
fot. Koleje Wielkopolskie
Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Wojciech Jankowiak podpisał 28 kwietnia umowę na naprawę główną „P5” dziewięciu autobusów szynowych będących własnością województwa, a użytkowanych przez samorządowego przewoźnika Koleje Wielkopolskie. Wybranym w drodze przetargu wykonawcą czynności piątego poziomu utrzymania „P5” będzie Serwis Pojazdów Szynowych.

– Poza podstawowym zakresem prac w ramach przeglądu „P5”, wykonane zostaną także inne prace, które poprawią funkcjonalność i własności eksploatacyjne pojazdów oraz komfort podróży. Nastąpi wymiana rolet okiennych, wymalowanie wnętrz, wymiana tablic wewnętrznych systemu informacji pasażerskiej, wyposażenie pojazdu w system eco-driving, powiększenie strefy rowerowej, montaż nowego systemu zliczania pasażerów, wymiana kompletu tarcz hamulcowych wózków tocznych, wymiana foteli maszynistów na nowe, czy wymiana podłogi. Radiotelefony w pojazdach zostaną zmodyfikowane do standardu GSM-R. Nasza dotychczasowa współpraca z Serwisem Pojazdów Szynowych układała się dobrze dlatego cieszy mnie, że padło na tego właśnie wykonawcę, tym bardziej, że mamy określone możliwości taborowe, więc będziemy oczekiwali na powrót poszczególnych pojazdów bez zbędnej zwłoki – mówił Wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Przegląd „P5” dotyczy siedmiu pojazdów serii SA132 i dwóch serii SA134, które zgodnie z dokumentacją systemu utrzymania spółki Koleje Wielkopolskie najpóźniej po dziewięciu latach od wykonania czynności czwartego poziomu utrzymania („P4”) i po dwudziestu latach eksploatacji lub po osiągnięciu przebiegu 2,4 mln km od daty produkcji, muszą być poddane czynnościom piątego poziomu. Zakres „P5” obejmuje pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdu celem ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawy lub wymiany elementów zużytych i uszkodzonych dla uzyskania konstrukcyjnych parametrów techniczno- eksploatacyjnych i użytkowych. Celem naprawy głównej jest podniesienie standardu pojazdu i jego odnowienie. O przetargu na wykonanie tych napraw pisaliśmy tutaj.

Wartość podpisanej umowy to ponad 93,5 mln zł brutto. Termin realizacji umowy dla pierwszego i drugiego pojazdu SA132 wynosi do 120 dni kalendarzowych dla każdego pojazdu, a dla pozostałych pojazdów SA132 i SA134 do 110 dni kalendarzowych licząc od dnia przekazania danego pojazdu do naprawy. Wykonawca zobowiązał się do realizacji umowy w terminie do 30 listopada 2028 roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Rekordowy miesiąc w Kolejach Wielkopolskich

Biznes

Rekordowy miesiąc w Kolejach Wielkopolskich

Mikołaj Kobryński 25 kwietnia 2025

Wielkopolskie: Komunikacja zastępcza do Krotoszyna także jesienią?

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Parowozownia Wolsztyn obsłuży pociągi Kolei Wielkopolskich

Pasażer

Wielkopolska: Drugi SA105 wraca do służby po naprawie głównej

Tabor i technika

Zobacz również:

Rekordowy miesiąc w Kolejach Wielkopolskich

Biznes

Rekordowy miesiąc w Kolejach Wielkopolskich

Mikołaj Kobryński 25 kwietnia 2025

Wielkopolskie: Komunikacja zastępcza do Krotoszyna także jesienią?

Infrastruktura

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Pasażer

Wielkopolska: ZKA na linii wągrowieckiej. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 04 kwietnia 2025

Parowozownia Wolsztyn obsłuży pociągi Kolei Wielkopolskich

Pasażer

Wielkopolska: Drugi SA105 wraca do służby po naprawie głównej

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5